söndag

Vilket hemskt veckoslut...

Jag måste erkänna att jag inte är såpass långt inne i LCHF-tänket att jag klarar av att möta alltför många motgångar på en gång.

Har varit iväg två dagar på ett väldigt psykiskt jobbigt uppdrag. Att bo på ett ställe där man inte själv på något sätt kan påverka maten eller mattider och dessutom har en psykisk stress kan nog ställa till det för rätt många. Och för mig totalt. *suck* Nu kommer det dröja länge innan jag återvänder dit vilket känns skönt!

Gårdagen fortsatte på den dåliga vägen och avslutades med en pizza. Inte så jättegott faktiskt, hade jag orkat hade jag gjort lchf-pizzan istället, den gillar jag mycket bättre! Idag däckade jag ihop totalt med mensvärken agaton. Måste ha nåt att göra med att den är übersen, funderar om kostomläggningen kan vara orsaken. Orsaken till att den är sen alltså, inte att det gör förjävla ont. :-)

Känner att jag måste ta mig ur min "comfort zone" som de så ofta säger i Biggest loser. Borde ha några mål för veckan... Till helgen kommer jag åka bort igen, men jag ska försöka så långt som möjligt att sköta mig iaf vad det gäller godiset. Kolhydrater kommer det nog bli, och det känns rätt ok ändå. Ska hälsa på en väldigt kär vän som har pratat länge om att laga mat till mig, vilket han ska få göra utan att jag lägger mig i. :-) Det finns fler dagar.

Men det här gör ju inte att jag ska missköta mig totalt! Imorgon är det måndag, och jag tänker minsann äta bra frukost, lunch och middag. Sådetså! *bestämmer*

Nu glömmer jag de senaste fyra dagarna och inriktar mig på framtiden! Jag är trött på att vara fet, så det ska jag inte vara nå längre! Hejja mig!

1 kommentar:

  1. Det får ju bli sådär ibland, om man räknar med att åta såhär resten av livet så funkar det ju inte om man inte får göra små avsteg ibland ju... Men du är jätteduktig!!

    KRam MArtina

    SvaraRadera