måndag

Så slarvigt!

Nu har jag inte varit härinne på flera dagar. Fy så slarvigt av mig!!

Mathållningen har gått över förväntan även om jag gjort små avsteg i form av godis (gillar inte att inte barnen äter upp sitt godis!) och lite lite smörgås då jag åt en räkmacka på IKEA.
Bra ändå tycker jag, och det känns verkligen inte som någon uppoffring vilket är det härliga i det hela!

Igår grillade jag och maken fläskytterfilé, vilket helt klart hamnar på topp 3 bland kötträtter! Jösses så fint och mört kött. Och gott! Har lite svårt för fläskfilé om den inte får ligga i marinad så den bara smakar av marinaden ;-) Men det här ska vi definitivt göra om för det var supersmaskigt.

Gjorde en stor skål med falsk potatissallad i lördags, vilket har räckt ända tills idag. Perfekt att ha i kylen måste jag säga. De förändringar jag gjort gentemot LCHF-kokboken är att jag tagit rå, tärnad zuccini (istället för aubergine) och så har jag haft i lite rödlök.
Passar toppenbra till lax (lätt stekt, och sen in i ugnen med grädde), till räkor (frukost, lyx va?!) som till fläskytterfilén.


Några favoriter har utkristalliserat sig redan. Hittills är det:
Tacogratäng
Pizza på "ostplättar"
"Pasta" Carbonara (den rätten kan jag drömma om...)
Kyckling med vitlökssås

Det finns så mycket gott att laga! Idag vet jag inte alls vad vi ska hitta på dock. Har korv i kylen som jag tror ungarna skulle vilja ha. Jag är inte förtjust i korv alls så jag tror jag fixar nåt annat. Men vad?
Har ingen lust att gå och handla, så jag får väl slänga ihop nåt... En ostigt krämig omelett är ju aldrig fel. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar