tisdag

Tisdag!

Ja. Idag är det tisdag, om nu nån inte uppfattat det ;-)

Dagen har gått bra, och fort. Härligt när man är på "avgiftning". Dag två, lysande nog borta nu. Imorgon är den dagen jag fasar mest. Klarar man dag tre så är det liksom så mycket lättare sen.

Imorgon kommer jag ha fullt upp, vilket känns kanonbra. Fasar lite för dagen, men har bestämt mig att det kommer gå bra!

Mat idag: Omelett till frukost. Med cf- så gott det blir!
Lunch blev "pasta" carbonara och till middag hade jag tänkt lövbiff men ändrade mig till lax. Enklast möjliga. Lägg i form, häll på röra av creme bonjour vitlök och creme fraiche. Så otroligt gott! Lassade in sallad innehållande majs innan jag kom på mig, men wtf - bättre än pasta iaf :-D

9 kommentarer:

  1. Hej tjejen,

    Klart du klarar det här! Jag hejar på dig!

    Jag är inne på mitt första försök med lc och är inne på dag 19 ;)

    Kramilikram
    http://elliekaramelli.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Hej vi äter också enligt LCHF! :D mums!!

    SvaraRadera
  3. Hej! Japp, är här och gör lite reklam för en gratis lågkolhydratinformationssida. (vilket underbart långt ord) Hoppas att ni vill smita in på www.kostgajden.se

    Tycker du om det du ser hoppas jag du vill sprida sidan vidare ;)

    Härliga hälsningar
    Anna

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Råkade hitta din sida och när jag såg att du älskar pasta carbonara så tänkte jag bara dela med mig av min variation som nu alla i familjen äter med glädje.
    Jag byter ut pastan mot finstrimlad vitkål som jag fräser mjuk i grädde och smör. Sedan gör jag som jag brukar alltså baccon, äggula, salt och svartpeppar + en liten klick senap och massa parmensan.
    Hoppas du gillar det lika mycket som vi.

    Mvh Lotten
    viktigresa.blogspot.com

    SvaraRadera
  5. Hej hej fin blogg! Om du är intressrad av viktminskning, kost och träning så gå in på min blogg lowcarbdiets.blogg.se :)

    SvaraRadera
  6. Vill du ha tips på supergod middag så har jag ett squashlasangerecept på bloggen.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Behöver också avgiftas...;)

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Mitt namn är Linda och jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig angående att eventuellt få låna lchf-recept av dig.
    Har du någon e-mail där man lättare kan förklara vidare.

    Vänlig hälsning,
    Linda
    info@purepr.se

    SvaraRadera
  9. Javisst är det bättre. Om man gör en liten förbättring varje dag, dröjer det inte så länge förrän man gjort en enorm förbättring utan att det knappt märks. Förutom på muskelstyrkan, energin och vikten då. :-)

    SvaraRadera